Apie mus
Esam Mingailė ir Tautvydas - psichologė ir mokytojas - švietimo nuotykių ieškotojai.
Deja, nemaža dalis vaikų ir mokytojų nenori eiti į mokyklą. Turime didelę švietimo atskirtį, ypatingai regionuose. Kadangi alternatyvios mokyklos prieinamos priklausomai nuo finansinės ir geografinės padėties, dauguma vaikų, mokytojų bei tėvų mano, kad neturi kito pasirinkimo ir belieka susitaikyti su tuo, kaip yra. Mes tikime, kad išeitis visuomet yra ir siekiame, kad kuo daugiau žmonių sužinotų apie skirtingas, įgalinančias ugdymo alternatyvas.
Kelias, kuriuo einame
- iš autoritarijos į demokratiją
- iš nepasitikėjimo į pasitikėjimą
- iš vertinimo į stebėjimą ir refleksiją
- iš kalimo į mąstymą ir kūrybą
- iš išorinės motyvacijos į vidinę
- iš vartotojiškumo į darnumą
- į viso gyvenimo mokymąsi
Bet kokios transformacijos pradžiai reikalingi du dalykai: vaizduotė ir drąsa. Mums buvo aišku, kad mokykla nepasikeis, jeigu kaip visuomenė nesuvoksime, kokia ji iš tikrųjų gali būti. Tam, kad padėtume įsivaizduoti, kokia mokykla galėtų būti, ir tam, kad suteiktume šiek tiek daugiau drąsos, 2019-ųjų pradžioje startavome su projektu
WADE INTO ADVENTURE. Kelionės tikslas - surinkti gerąją Lietuvos ir užsienio mokyklų patirtį ir dalintis ja prisidedant prie švietimo pokyčio Lietuvoje. Grįžę namo įkūrėme VšĮ Švietimo nuotykiai organizaciją.
2020-ųjų rugsėjį pradėjome
MOKYKLOS ODISĖJOS projektą, kur pasitelkdami demokratinio ugdymo gaires, empatišką bendravimą (NVC) ir neformalųjį ugdymą, drauge su mokyklos bendruomene narpliojame ugdymo(si) rebusus valstybinėse mokyklose. Projekto tikslas - atrasti praktiškus būdus, kurie padėtų mokykloms vystytis ir tapti tokioms, kokių reikia šiandienos žmogui.
2022m. drauge su VšĮ Vaiko psichologijos centru ir Lietuvos moksleivių sąjunga (LMS) atlikome tyrimą apie psichosocialinę moksleivių būseną mokykloje. Tyrime dalyvavo daugiau nei 3000 5-12kl. moksleivių iš visos Lietuvos. Net 24% respondentų nurodė, kad jų klasėje yra vaikų, kurie neturi draugų, 22% nurodė, kad yra bent vienas klasiokas/ė, kurio visai nepažįsta, 13% moksleivių nurodė, kad jiems dažnai būna baisu mokykloje, o 18% įvardijo, kad nesijaučia mokykloje kaip geroje vietoje - saugiai, jaukiai.
Taigi, vienas pagrindinių mūsų tikslų yra kurti neformalaus ugdymo programas ir eiti pas moksleivius į jų mokyklas, kurti ryšį su jais, stiprinti tarpusavio pasitikėjimą, vesti komandos formavimo užsiėmimus, padėti išsilaisvinti nuo įvairiausių su(si)varžymų ir tiesiog žaisti. O vasaromis kviestis juos į patyrimines
DŽIGBO stovyklas ir kartu leistis į prasmingus nuotykius.
Mūsų stiprybė ir prioritetas - darbas su moksleiviais. Nuotraukoje: Demokratinė mokykla
Sritys, kuriose dirbame
Tolimesni tikslai
ESAM
-
e
mocinis ir
s
ocialinis
a
ugimas
m
okykloje
Šiuo metu vystome idėją interaktyviai, skaitmeninei platformai mokykloms siekiančioms gerinti emocinį ir socialinį mikroklimatą klasėse.
Turite klausimų ar pasiūlymų? Susisiekite:
info@svietimonuotykiai.lt