Apie Wade into Adventure projektą
Taigi, išsikėlėme tikslą
-
apkeliauti pasaulio mokyklas, turinčias patirties kuriant bendruomenės gerbūvį drauge su vaikais. Mokyklas, kuriančias novatorišką, sąmoningumu grįstą švietimo aplinką, kurioje gali nevaržomai vystytis autentiška, sveika asmenybė.
Mokyklas, kuriose mokytojas, mokinys ir jo tėvai jaučiasi įgalinti.
Praktika rodo, kad progresyvaus švietimo modeliai, į kuriuos sutelpa tokios ugdymo metodikos kaip
Valdorfo,
Montesori,
Reggio Emilia,
Daltono planas,
Gardnerio,
Pjažė, Suzuki, taip pat
demokratiniais/
sociokratiniais principais grindžiama mokymo sistema,
DIR metodai darbui su vystymosi sutrikimus turinčiais vaikais - teigiamai VEIKIA mokyklos bendruomenes. Remiantis kitų šalių gerąją patirtimi, taip pat galime atrasti išvystytų ir efektyvių namų mokymosi pavydžių,
unschooling/deschooling
bei
savivaldaus ugdymo (self-directed learning)
metodų, kurie dar labiau praplečia ugdymo lauką ir atveria naujas galimybes. Keliaudami po progresyvias/alternatyvias mokyklas pasaulyje bei Lietuvoje, turime galimybę tuo įsitikinti patys.
Kiek daug efektyvių sprendimų, padedančių įgalinti mokyklas, jau yra! Kodėl gi mums nepamėginus jų įgyvendinti?
Daugelis žmonių sutinka, kad dabartinė švietimo sistema neatliepia šiandienos vaikų, mokytojų bei tėvų poreikių ir galimybių.
Didelė laiko dalis mokykloje tiesiog iššvaistoma.
Nemaža dalis vaikų ir mokytojų nenori eiti į mokyklą. Turime didelę švietimo atskirtį, ypatingai regionuose. Kadangi alternatyvios mokyklos prieinamos priklausomai nuo finansinės ir geografinės padėties, dauguma vaikų, mokytojų bei tėvų mano, kad neturi kito pasirinkimo ir belieka susitaikyti su tuo, kaip yra.
Mes tikime, kad išeitis visuomet yra ir siekiame, kad kuo daugiau žmonių sužinotų apie skirtingas, įgalinančias ugdymo alternatyvas.
Kelionės metu aplankėme ir susipažinome su 19 mokyklų
Lietuvoje vis dar skeptiškai žiūrima į progresyvias švietimo praktikas. Baimė "sugadinti" savo vaikus suteikiant jiems per daug laisvės, pasitikėjimo ir atsakomybės giliai įsišaknyjusi mūsų visuomenėje. Evoliucijos psichologas
Peter Gray, uoliai kovojantis už vaikų teises ir prigimtinį smalsumą mokytis patiems, natūraliai, sako, jog prielaida, kad vaikai yra nekompetetingi, neatsakingi ir jiems reikalingas nuolatinis vedimas ir priežiūra, pamažu tampa savaime išsipildančia pranašyste. Kaip pasirenkame žiūrėti į vaikus, taip jie išmoksta žiūrėti į save. Paprasta ir užtikrintai veikia.
Demokratinė mokykla. Luko Balandžio nuotrauka
Norime prisidėti prie švietimo pokyčių ir pasidalinti gerąją patirtimi, kurią, su jūsų pagalba, turime privilegiją pažinti šios kelionės metu.