Kelionė su Vilniaus Petro Vileišio progimnazija

Tautvydas Meldaikis
2022-10-31
2 min
Norime pasidžiaugti dar viena užbaigta kelione. Šįkart su Vilniaus Petro Vileišio progimnazija!
547 moksleivių (287 pernai ir 260 šįmet), 22 5-8 klasės ir vienas didelis #Arklystu
Jaučiamės dėkingi!
Visai Vileišio bendruomenei, kuri įsileido ir kartu bėgo per prerijas. Mokykla, siekianti emocinio ir socialinio augimo, visada ras vietą mūsų altorėlyje.
Tik, o kad laikas, giliau praleistas su moklseiviais, nebūtų toks momentinis. Kad būtų tvarus. Nevienkartinis. Nuoseklus, ilgaamžis ir svarbiausia - neimituojamas. Su Arklystu programa jau aplankėme daugiau nei 3000 Lietuvos moksleivių ir jų klases. Anokia čia paslaptis, kad šias klases sieja labai panašios problemos ir idėjos. Ką daryti, kad jos būtų išgirstos ir priimtos?
Kaip nepažaboti dviejų kūrybiškumą nešančių polių - drąsos ir vaizduotės? Drąsos klysti ir laisvės svajoti - dviejų dalykų reikalingų bet kokiai transformacijai.
Visgi, laiko ir priemonių susitikti vieni kitus rate ne tiek ir daug. Kodėl? Juk poreikis būti išgirstiems ir išgirsti šalia esantį yra didžiulis. Poreikis žaisti yra didžiulis. Poreikis keisti(s) yra didžiulis. Kaip ir įsitraukti į kokią nors veiklą. Į savikūrą. Į mokyklos ir daugiasluoksnio santykio su ja kūrimą. Tokį santykį, kurio ištroškęs kiekvienas augantis bausmių ir apdovanojimų sistemoje.
Džiaugiamės susipažinę su Vileišio gimnazijos direktore Raimonda Jariene, kuri po kiekvieno užsiėmimo laukdavo mūsų ir skirdavo laiko refleksijai. Retai pasitaiko, kad mokyklos vadovas taip puikiai pažintų savo moksleivius ir laikytų juos bei mokytojus švietimo sistemos prioritetu (ne žodžiais, o darbais). Mūsų darbas įgauna dar daugiau prasmės, kai į mūsų įžvalgas atsižvelgiama. Paskutinio susitikimo metu, direktorė pasidalino, kad pernai pasiūlius vieną iš moksleivių perkelti į kitą klasę, tai padarius, toji mergaitė pagaliau atsiskleidė ir pražydo. Kaip nuostabu išgirsti tokius dalykus! Taip svarbu mums atrodo surasti laiko pažinti kiekvieno žmogaus poreikius ir pasistengti juos atliepti. Kad ir kaip utopiškai šis uždavinys atrodo dabartinės švietimo sistemos kontekste, kur su kiekvienais metais tik daugėja testavimų, krūvio ir streso (apie tai plačiau reflektuoja Eglė Pranckūnienė), o išsikelti tikslai ugdyti tokias kompetencijas kaip kūrybiškumas, kritinis mąstymas, empatija, savarankiškumas turi vis mažiau vilties būti įgyvendinti.
Valstybinėms mokykloms labai trūksta didesnės autonomijos, kad pažindami savo autentišką bendruomenę galėtų patys priimti jai tinkamus sprendimus. Čia labai svarbus ir tėvų palaikymas, bendradarbiavimas, nuoseklus įsitraukimas į vaiko ugdymą, kuris visų pirma prasideda namuose.
Labai smagu eiti mokyklos koridoriais ir sutikti jau nebe svetimus veidus, nuoširdžiai paklausti “kaip gyveni, iš tikrųjų”, nepraeiti pro nusiminusį ar užgautą, paskatinti draugiškus ir empatiškus veiksmus, drauge kurti palaikymu ir pagarba grįstą bendravimo kultūrą. Linkim, kad visi moksleiviai mokyklose būtų išgirsti ir vis geriau suprantami, o dalis jų vėliau panorėtų sugrįžtų mokyti.
Na, o mokytojams lenkiam galvas ir laikom kumščius, kad niekas nenugvelbtų jums pažadėto šešėlio anapus Saulės. Mokytojo darbas, ypač su progimnazijinėmis klasėmis, yra šventumu pateptas. Su tokiomis mintimis išeitų kiekvienas pasėdėjęs jų rogėse. Tiesa, dažnai jų vežamas krūvis ir jaučiamas nuovargis, labai neramina.
*
Norime pasiekti mokytojus, auklėtojus ir moksleivius, suteikti jiems priemones emociniam ir socialiniam augimui.
Norintys pasikviesti mus į savo klasę, gali tai padaryti dviem būdais:
Prisidėk prie mūsų misijos
Naujausi įrašai
Prenumeruok Naujienlaiškį*
*ir sulauk Švietimo nuotykių savo pašte
Prenumeruoti
VšĮ "Švietimo nuotykiai", į. k. 305421935
Mingailė Žemaitytė-Meldaikė
Tautvydas Meldaikis
info@svietimonuotykiai.lt
© Švietimo nuotykiai